lördag (första ridpasset)

Idag for jag mamma och fanny in till kings på morgonen. Hämtade mina stövlar, tog med en sadel och köpte ett nova bett, sen åkte vi vidare till stallet.
Sadeln låg inte alls bra, den var aldeles för rak! Men ska nu prova en dominus hopp och jacson legano så får vi se hur dom ligger :)
Iaf så red jag, fanny och matilda iväg till ridskolan. Sky var pigg från början men lugnade sig sen, ibland såg hon spöken så hon flög iväg, haha! Hon var rätt skeptsik till vart hon var och var rätt tittig, hon vart då okoncentrerad och sket i mig men det gjorde inte så mycket eftersom det var första ridpasset ;)
Red iaf runt lite på travbanan, från början ville hon inte alls lämna sacke och tatiana och bakade då som tusan, men sen brydde hon sig inte om det något mer så det var riktigt bra :) Jag jobbade iaf lite temopväxlingar, alltså från skritt till trav, trav till skritt, trav till halt osv osv. Från början gick det inte alls bra för då var hon fortfarande skeptisk på vart hon var, men på slutet lyssnade hon väldigt bra på hjälperna och på mig :) Var absolut nöjd över henne! På vägen hem tog jag även en liten galopp, hon kickade lite men var även duktig då!

På måndag hade jag tänkt att rida lite i paddocken, ska även prova novabettet då :) På tisdag blir det förmodligen ridhuset, får se hur hon reagerar då :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0