inte uppdaterat något

Har inte haft tid att sitta så mycket vid datorn så har inte kunnat uppdatera, men har ridit sky två gånger sen sist :)

Red i torsdas på lilla vägen i snöstormen, hon var riktigt pigg och busig hela tiden fast jag bara red i skritt och ytterst lite trav, hon skulle trava hela tiden och gjorde småbockhopp, sötnosan! På slutet slappnade hon iaf av mycket bättre :) Jag jobbade mest att hon skulle lyssna på mig, lite halter osådära .

I fredas vilade hon och i lördas red jag på lillavägen igen, finns ju nästan ingen annan stans att rida för att det är så jävla mycket snö :/ Idag var hon riktigt laddad och blev jobbig från början, kunde verkligen inte skritta utan hon hoppade runt som en galning, samt stegrade och gick på tvären osv.. Då tränade jag jätte mycket att hon verkligen skulle lyssna på mig, när hon gick på tvären skulle hon direkt frammåt och samma när hon hoppade runt och backade, efter ett tag förstog hon och lugnade ner sig! Hon blir lugnare ju mer lugnare jag är satt det blir en träning för mig med eftersom jag har lätt att bli arg i sånna där situationer :P Från början i galoppen så rejsade hon och kickade så jag typ flög fram o bak hela tiden xD Men sen släppte hon det också och galopperade två fina sträckor utan att bocka och busa! Duktig flicka jag har :D Flyttade även henne sidleds idag och från vänster till höger lyssnar hon skit bra, lite svårare äre det från höger till vänster då hon blir lite sur när man trycker till henne men hon flyttade även fint även från höger några gånger :)

-----------------------

Veckans planering ser nog ute såhär, kan ändras också för det beror helt på hur mycket plugg jag har!

Måndag: Ut , kanske rider bort mot sjöbergs :)
Tisdag: Lillavägen
onsdag: Vila
torsdag: lugnt ut, mest skritt och lite trav.
fredag: Vila
lördag: Troligtvis ridhuset :)
söndag: Vila

Kommentarer
Postat av: Emeliehoppman

sv: Du menar filmer när jag rider? :)

Just nu är våran filmkamera på lagning.

2010-01-31 @ 16:46:35
URL: http://meliehoppman.blogg.se/
Postat av: Ina

Hm jaa det är två stora boxar och fyra lite mindre, inte världens renaste och fräshaste sadelkammare. Finns en liten uppbindningsutrymme i stallgången, jag tror det finns vattenslang där också annars brukar man ju kunna spola av dom och sånt i skolstallet.

Funkar nog relativt bra ändå, har inte haft häst där själv men mina kompisar har haft och jag tror de var ganska nöjda även om det inte är någon lyx precis :)

2010-01-31 @ 16:53:51
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: MJ

Vilken tid ska ni rida på lördag? Skulle gärna hänka med till ridhuset :D

2010-02-02 @ 12:49:44
URL: http://mildahilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0