fredag

Hejsan!

Idag for jag och fanny ut till stallet vid ett tiden och då var sten-allan redan där. Skoningen gick jätte bra och sky var hur lugn och fin som helst :D

När hon var klar så släppte jag in henne i en box och sen longerade vi sacke (fannys ponny), tatiana (matildas ponny) och sen sky . Först fick hon springa av sig lite och fort gick det ;) svansen rakt upp i vädret och pampiga steg hade hon! När hon busat av sig lite så longerade jag henne och tyckte att det gick riktigt bra faktist, hon förstog hur hon skulle göra iaf :) Skrittade och travade en liten stund för sen märktes det att hon blev trött så då slutade vi när det ändå gick bra. Skrittade runt henne lite och fort skulle det gå, hinner knappt med, haha!

Något som inte känns bra är munnen hennes, bara man tar i henne litegranna så rycker hon hejvilt. Jag har sagt det till susanne men hon sa att vi skulle byta bett men är tveksam till det också.. men gör ett försök och åker in till kings imorgon bitti och köper ett nova bett, sen ska jag prova hackamore också. Är det fortfarande likadant så får ondrasek kolla henne i munnen till veckan eller om det blir nästa eftersom sacke ändå ska kollas då :) Ska även ta hem några sadlar från kings imorgon och kolla om någon passar, hoppas verkligen jag hittar någon sadel som passar bra och som är skön! 

 Ja nu finns det inte så mycket mer att skriva, imorgon rider jag nog ut med fanny och matilda, får se hur det går ;) roligt iaf!

Eftersom veckan börjar sitt slut så ska jag skriva veckans bästa och veckans sämsta.


Veckans bästa: Att skylark kom i måndags, att jw hjälmen är köpt,att mina stövlar är lagade och hämtade och att eventuellt ska jag och fanny flytta till ett eget mysigt litet stall i februari :D (dock är inget bestämt än)

Veckans sämsta: Att skylark tappade två skor andra dagen, att dom andra pollarna var elaka mot sky, och att det snöar ute!
 

snygg ponnyn!<3 Dock ser jag allmänt störd ut men det får ni stå ut med ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha jaa, min häst var sjuktfet :) Men Sky är skitsnugg o snygga steg har hon :D

2010-01-22 @ 23:50:15
URL: http://mildahilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0