busig ponny

Kom till stallet runt 6 tiden, tog då in sky och fixade iordning henne, borstade även extra länge :) Red sen iväg på lillvägen som fanny säger och hon var riktigt pigg, taktade och ville trava hela tiden, men sånt är roligt ;) Skrittade fram i kanske tio minuter och sen travade vi, gick även bra då även fast det skulle gå fort! Hon slappnade av mer efter lite tempoväxlingar.. När vi ridit fram osv så skulle jag ta en galopp och då vart det buuus, hon började först med att bocka men då var jag snabt på så vi galopperade en bit, sen saktade hon av och då skulle jag ta galopp igen och då vart det bockning och kickar som gällde ;) Haha skit söt är hon, märktes verkligen att hon tyckte det var roligt :D Sen hängde jag på sacke och fanny när dom drog iväg och då vart det full fart på henne, hon gjorde typ "luft hopp" och lite mera busigheter men det var helt okej :) Sen travade jag av henne och tillsist skrittade av henne.
Är jätte nöjd över henne idag! Hon var varken tittig eller okoncentrerad idag utan lyssnade på hjälperna och mig jätte bra! Skit roligt var det att rida faktist :D Red med fannys legano sadel och den är bara sååå skön. Blir nog att köpa en sån om pengarna räcker till ;)
Juste! Red med nova bettet och det blev verkligen en stor skillnad, visst röck hon men inte alls som förut :) Men får se om jag kollar henne endå, tror det känns bäst att göra det. Imorgon är vi lediga så då är det ridhuset som gäller!

/julia


Kommentarer
Postat av: Emmy

Nova bettet kräver ju att hästen är korrekt i munnen, det är väldigt viktigt att längden på bettet också är perfekt.

2010-01-29 @ 22:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0