torsdag

Red bort till ridskolan idag med fanny och sacke, var skit mycket snö vid fiskedammen så jag hoppade av och ledde henne där. När vi skulle trava så vare galopp som gällde sky och kickade och hade sig, överskottsenergi kallas det :')
Började att rida lite i ridhuset men det var risk för att taket kunde rasa så vi red på framridningen istället, gick inte att göra så mycket tyvärr för det var sån liten plats :/ Men travade lite och flyttade lite sidleds osådära. Höger galoppen tog hon nästan klockrena fattningar i och hade rund och fin galopp men i vänster var hon jätte stretig :P Ville inte alls utan kickade,bockade och surade som tusan istället, blev skitlack.. men hon är ju fortfarande en liten bäbis. Efter ett jävla tjat så tog hon den när jag bara skulle fatta den vanliga galoppen, duktig tjej iaf :) Vi nöjde oss där och red hem igen.

Fredag vilar hon och lördag blir det nog en lugnare ridtur eller något, får se!


Kommentarer
Postat av: EmelieHoppman

sv: Har bara haft henne ett par månader och imed att hon inte blivit riden mer än 2-3 månader innan jag köpte henne så vill jag inte stressa fram :)

2010-02-12 @ 15:12:42
URL: http://meliegoppman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0